Jednym z popularniejszych narzędzi reklamy outdoorowej jest baner, czyli grafika reklamowa umieszczana na elastycznym podłożu, zazwyczaj w dużym formacie. Ze względu na swoją lekkość, banery coraz częściej zastępują tradycyjne, ciężkie tablice reklamowe. Jest to doskonała opcja do różnego rodzaju akcji promocyjnych.
Dobry baner reklamowy jest przede wszystkim charakterystyczny i rzucający się w oczy. Może zawierać samo hasło reklamowe, ale również dodatkowe obrazy. Ważne, aby całość prezentowała się przejrzyście i czytelnie. Banery są umieszczane zazwyczaj w miejscach dobrze widocznych z dużej odległości, dlatego im prostszy i mocniejszy przekaz tym lepiej. Odbiorca ma najczęściej tylko kilka sekund aby zrozumieć komunikat reklamowy, który wysyłasz. Z tego względu tak ważna jest odpowiednia lokalizacja baneru. Najlepiej umieścić go w takim miejscu, w którym często pojawiają się docelowi odbiorcy, czyli potencjalni klienci.
Dostępnych jest kilka rodzajów banerów. Do najpopularniejszych należą: