Gadżety reklamowe

Dlaczego?

Jedną z kluczowych zasad marketingu, którą zawarł w swojej słynnej książce psycholog Robert Cialdini, jest reguła wzajemności. Jej sekret polega na tym, że im więcej dajemy od siebie, tym bardziej osoba obdarowana jest skłonna się nam odwdzięczyć. Idealnym zastosowaniem tej reguły w stosunku do klientów są prezenty w postaci gadżetów reklamowych. Mogą one występować w różnej postaci, od breloczków i długopisów, po specjalnie zaprojektowane zestawy upominkowe. Niezależnie od postaci w jakiej występują, gadżety reklamowe od lat stanowią świetny sposób na zapisanie się w świadomości klientów.

Dobór gadżetu

Odpowiednio dobrany gadżet reklamowy jest doskonałą reklamą Twojej firmy, ale także pozwala na nawiązanie relacji z klientem. Obdarowanie klienta firmowym prezentem spowoduje, że poczuje się on wyróżniony i doceniony, dzięki czemu w jakiś sposób zapragnie się odwdzięczyć, na przykład poprzez skorzystanie z Twoich usług lub zakup Twojego produktu. Ponadto, jeśli umieścisz logo i nazwę Twojej firmy w odpowiednim miejscu, zwiększysz szanse na to, że zostaną one zapamiętane.  Gadżety reklamowe są  więc inwestycją w reklamę, ale także w relacje z klientami. Dzięki nim z pewnością zyskasz w oczach klientów, którzy chętniej będą do Ciebie wracać. Jest to prosty, ale skuteczny sposób na promocję firmy w bezpośredni sposób.

Pamiętaj

Należy pamiętać, że gadżet to prezent, który wręczasz klientowi. Jest to więc symbol szacunku i sympatii wobec niego. Dlatego to, jak prezentuje się dany gadżet ma ogromne znaczenie. Musi być estetyczny i porządnie wykonany. Jakość wręczanego gadżetu niejako świadczy o jakości naszych produktów i usług. Gadżet reklamowy współtworzy wizerunek firmy, kształtuje opinię na jej temat w świadomości klienta. Przy wręczeniu gadżetów reklamowych, często pojawia się zjawisko transmisji wizerunku, w którym klient pozytywne bądź negatywne skojarzenia z prezentu, który od Ciebie otrzymał, przenosi na inne aspekty Waszej współpracy i relacji. Jeśli więc uzna, że kubek, który mu sprezentowałeś jest oryginalny i wyjątkowy, bardziej przychylnie oceni projekt, który dla niego wykonałeś.

Zanim zdecydujesz się na konkretny gadżet, powinieneś zastanowić się i sprecyzować komu wręczysz swoje reklamowe prezenty. Każda grupa docelowa ma bowiem inne preferencje, potrzeby i wymagania, które są niezwykle istotne przy wyborze gadżetów. Jeśli nie trafisz w gusta, czy oczekiwania Twoich klientów, gadżet reklamowy nie będzie przynosił pożądanych efektów. Zatem upewnij się, że nie inwestujesz na przykład w nowoczesne power banki, czy pen drive, jeśli oferta Twojej firmy jest skierowana do emerytów i rencistów, którzy z reguły nie korzystają z tego typu przedmiotów. W takim wypadku lepiej postawić na klasykę, w postaci długopisów czy kalendarzy.

Oprócz tego, przy wyborze gadżetów zadaj sobie jeszcze jedno ważne pytanie: jaki cel chcesz osiągnąć poprzez wręczenie gadżetów reklamowych klientom? W zależności od tego, czy zależy Ci na zwiększeniu sprzedaży, podniesieniu świadomości marki, czy też nawiązaniu głębszej i trwałej relacji z klientami, możesz wybrać inny rodzaj gadżetów. Niezależnie od celu jaki sobie postawisz, zwróć uwagę, aby wybrane przez Ciebie gadżety były spójne z identyfikacją wizualną Twojej firmy. W ten sposób z pewnością klient łatwiej zapamięta Twoje logo i nazwę, dzięki czemu  częściej będzie korzystał z Twoich usług i produktów.

Gadżety promocyjne powinny także odzwierciedlać wartości, którymi kieruje się firma. Te zasady powinny być także obecne we wszystkich materiałach reklamowych Twojej firmy, dzięki czemu zostanie zachowana harmonia i spójny wizerunek. Gadżety powinny być odpowiednio dostosowane do rodzaju działalności, którą prowadzisz. Zatem jeśli produkujesz towar luksusowy i celujesz do zamożnych klientów, Twoje gadżety reklamowe także muszą być eleganckie i wysokiej jakości.  W przeciwnym wypadku nie spełnią swojej roli komunikacyjnej. 

Często jednak wręczane klientom prezenty są mało funkcjonalne, niedopracowane czy po prostu mało estetyczne. Takie gadżety trafiają do szuflady lub śmieci wraz z pieniędzmi, które na nie wydałeś. W przypadku gadżetów reklamowych błędem jest także zbyt częste ich wręczanie klientom. Jeśli przyzwyczaisz partnerów biznesowych, czy klientów do tego, że zawsze mogą liczyć na jakiś firmowy drobiazg, automatycznie obniżysz ich siłę oddziaływania. Gadżety reklamowe najlepiej sprawdzają się jako miły akcent, który pozytywnie zaskakuje odbiorcę. Zbyt częste obdarowywanie gadżetami sprawia, że stają się one jedyną motywacją dla klientów. W takiej sytuacji, nie przynoszą zatem realnych zysków, sprawiając, że stają się zmarnowaną inwestycją.

 

Nasza oferta

Podstawową funkcją gadżetów jest to, aby poprzez ich użytkowanie, klient trwale zapamiętał nazwę i logo Twojej firmy, co skłoni go do skorzystania z Twoich usług. Z tego względu te dwa elementy są niezbędne przy projektowaniu materiałów reklamowych. Warto zatem zaprojektować gadżety we współpracy z firmą, która daje możliwość swobodnego zaprojektowania takich materiałów,  które będą w odpowiedni sposób je eksponowały. Ad-visions pomoże Ci stworzyć niepowtarzalne gadżety, które z pewnością wpiszą się w oczekiwania Twoich odbiorców, a także będą estetyczne i wysokiej jakości.

Witamy, jak możemy Ci pomóc?