Projektowanie i Druk Plakatów

Dlaczego?

Jednym z materiałów reklamowych, które firmy wykorzystują do promocji swojej oferty jest plakat. Wydawać by się mogło, że forma ta jest trochę zapomniana i używana coraz mniej, a mimo to wciąż widać całe mnóstwo plakatów rozwieszanych na słupach, płotach, czy przystankach. Obecnie plakat nie pełni już roli stricte informacyjnej, jego zadaniem jest zaintrygować i zasiać w odbiorcy ziarnko ciekawości.

Nasza recepta

Czym więc charakteryzuje się dobry plakat reklamowy? Zawiera jasny przekaz złożony ze słów kluczowych, uzupełniony wymownym obrazkiem. Czcionka powinna być duża, a kolory kontrastowe, rzucające się w oczy. Symbole i  intrygujące detale ułatwiają odczytanie plakatu i sprawiają, że odbiorca zdecydowanie lepiej przyswoi informację na nim zawartą. Przy tworzeniu plakatu należy kierować się zasadą 'mniej stanowi więcej'. Najlepiej postawić na jeden dominujący element – tekst lub grafikę, na którym powinien skupić się odbiorca. Żadna część plakatu nie może być przypadkowa, treści powinny być spójne, a układ nieprzypadkowy. Zarówno tekst jak i obraz muszą się uzupełniać i w jasny sposób przedstawić cel plakatu, tak aby nie wymagały dodatkowych wyjaśnień. Odbiorca po zobaczeniu plakatu powinien być pozytywnie zaskoczony i zaciekawiony, sam zacząć szukać informacji o firmie i produkcie.

To właśnie zaintrygowanie odbiorcy jest największym wyzwaniem w stworzeniu plakatu. Trafność przekazu i połączenie go z elementami graficznymi jest niezwykle trudne, ale od tego zależy reakcja widza i stopień jego zainteresowania plakatem. Im bardziej zagadkowy plakat, tym lepiej. Krótki, ale mocny komunikat podkreślony wyrazistym kolorem, nie tylko wyróżnia się, ale także sprawia, że nie klient nie traktuje go jako zwykłej reklamy. Plakaty mogą stać się reklamowymi dziełami sztuki, na które przechodnie spoglądają przychylnym okiem. Posługując się grą słów, symbolami i wymownym tekstem plakat może oddziaływać na emocje i wyobraźnię odbiorców.

 

Pamiętaj

Warto pamiętać, że plakaty nie są odporne na warunki atmosferyczne. Jeśli więc umieścisz je na przykład na słupach ogłoszeniowych, musisz liczyć się z ich krótką żywotnością. Dlatego też powinny być charakterystyczne i łatwe do zapamiętania za pierwszym razem gdy zobaczy je odbiorca. Niezbędnym elementem, którego nie może zabraknąć jest logo i nazwa firmy.  Nawet jeśli plakat nie wzbudzi zainteresowania danym produktem albo usługą, może poprawić świadomość marki u potencjalnych klientów.

Co oferujemy?

Plakat może być skutecznym, a dodatkowo niedrogim narzędziem reklamowym firmy, pod warunkiem, że będzie odpowiednio zaprojektowany oraz rozmieszczony we właściwych miejscach.  Charakterystyczny wizualnie plakat reklamowy to szansa, aby Twoja marka została zauważona i zapamiętana przez grono nowych odbiorców. Jeśli umieścisz tego typu reklamę w miejscach, w których Twoi potencjalni klienci poruszają się najczęściej, masz ogromną szansę na dotarcie do nich ze swoim przekazem. Jeśli nie jesteś pewny co do formy plakatu jako reklamy, bądź nie wiesz jak go zaprojektować, zgłoś się do nas. Ad-visions to ludzie, którzy specjalizują się także w reklamie outdoorowej, jaką jest plakat. Z chęcią stworzymy dla Ciebie tego typu reklamę, dzięki której Twoja marka będzie widoczna dla świata.

Witamy, jak możemy Ci pomóc?