Identyfikacja wizualna

Identyfikacja wizualna


Odpowiednio zbudowany wizerunek marki pozwala na zainteresowanie nowej rzeszy odbiorców, ale także zbudowanie trwałej relacji z dotychczasowymi klientami. Stworzenie spójnej, przejrzystej i interesującej identyfikacji graficznej to nie lada wyzwanie. Opinię o danym produkcie czy usłudze potencjalny klient wyrabia sobie w ciągu kilku pierwszych sekund na podstawie obrazu, który zobaczy. Między innymi dlatego logo firmy jest tak ważne – to najbardziej zapamiętywany element wizualny, z którym Twój biznes jest kojarzony. Na podstawie stworzonego systemu budowana jest świadomość i tożsamość marki, która utrwala się w myślach klientów. Prawdopodobieństwo wyboru przez klienta  firmy o spójnej i zauważalnej identyfikacji wizualnej niż tej o zupełnie nieznanym logotypie jest dużo większe. Z reguły bowiem ludzie są skłonni zaufać firmie, której nazwę, logo czy hasło reklamowe widzieli bądź słyszeli wcześniej. Wystarczy spojrzeć na  marki takie jak Coca -Cola, Apple, czy Nike, których loga na stałe zapisały się w świadomości ludzi na całym świecie. Oczywiście należy pamiętać, że za logo kryje się szereg innych materiałów wizualnych reprezentujących markę, które zawarte są w specjalnie przygotowanej księdze znaków.

Księga znaków

W księdze identyfikacji wizualnej przedstawiona jest budowa i wymiary (proporcje) poszczególnych elementów graficznych oraz zasady ich zastosowania w konkretnych przypadkach. Zawarte tam instrukcje i wskazówki pomagają w wykorzystaniu danej grafiki do odpowiedniej formy reklamy. Pozwala to firmie na swobodne korzystanie z przygotowanych znaków graficznych i unikanie błędów. Księga znaków pomaga też wyznaczać Tobie i twoim pracownikom spójny kierunek działania. Ścisłe reguły działania pozwalają na uniknięcie wielu wpadek spowodowanych chaotycznym zarządzaniem wizerunkiem. Przy tworzeniu systemu identyfikacji wizualnej staramy się zwrócić uwagę na aspekty takie jak:

  • wyróżnienie się - aby zostać zauważonym firma musi podkreślić swoją wyjątkowość na tle konkurencji, najlepiej uzyskać ten efekt poprzez elementy wizualne wywołujące pożądane odczucia i skojarzenia,
  • trafność - identyfikacja wizualna musi odpowiadać preferencjom grupy docelowej, spełniać ich oczekiwania i przyciągać, 
  • spójność - komunikaty wysyłane przez firmę tylko wtedy osiągną efekt jeśli będą uporządkowane, zgodne z tożsamością firmy oraz harmonijne i komplementarne; elementy wizualne wzmacniają pisane słowo, obrazują je, budują wiarygodność i zaufanie klientów; chaotyczne, różniące się od siebie informacje i obrazy powodują dezorientację wśród odbiorców, dlatego firma powinna zadbać o to, aby wszystko co jest wysyłane w  świat stanowiło całość,
  • reputacja - wszystkie te cechy składają się na pozytywny wizerunek firmy i budują jej reputację, która automatycznie przekłada się na zyski. 

 

Proces przygotowania takiego systemu graficznego ma kilka etapów począwszy od zbierania informacji o firmie, poprzez przygotowanie kilku koncepcji, wybór i realizacja logo, akceptacja klienta, a na końcu stworzenie pozostałych elementów księgi. Na każdym z tych etapów niezwykle ważna jest współpraca i komunikacja wszystkich stron zaangażowanych. Identyfikacja wizualna powinna być dostosowana do wielkości i charakteru firmy, ale także do grupy docelowej. Ad-visions na początku współpracy stara się zebrać jak najwięcej informacji o produktach i usługach danego przedsiębiorstwa, ale także poznać ludzi którzy je tworzą, to jak pracują oraz jakimi wartościami się kierują. W ten sposób możemy wykonać projekt 'szyty na miarę': indywidualny i unikatowy. Każdy szczegół jest ważny przy budowaniu harmonijnego wizerunku. Wszystkie materiały powinny przyciągać docelowego odbiorcę, dlatego istotną rolę odgrywa stworzony profil potencjalnego klienta.  Aby przygotowane materiały były jak najbardziej trafne, zazwyczaj tworzymy kilka opcji, które przedstawiamy i konsultujemy. Cenimy sobie Twoje zdanie jako Klienta, gdyż to do Ciebie należy podjęcie ostatecznej decyzji o efekcie końcowym.

Logo

Logo, czyli podstawowy element systemu identyfikacji marki, ale także istotne narzędzie marketingowe. Za pomocą kształtu, wielkości, koloru i formy prezentuje symbolikę, wartości i wizję firmy. Jego funkcją jest zostać przede wszystkim zapamiętanym przez potencjalnego klienta, tak aby w jego świadomości wykreować pożądany obraz produktu czy usługi. Należy pamiętać, że logo będzie obecne we wszystkich pozostałych materiałach reklamowych. Dlatego też  powinno być proste, uniwersalne, ponadczasowe oraz łatwe do zapamiętania. Jego zadaniem jest jak najlepiej odzwierciedlić charakter firmy i profil jej działalności. W ten sposób może znacznie wpłynąć na zaufanie i lojalność klientów oraz podkreśli wiarygodność marki.

Wizytówki

Wizytówka, czyli najbardziej tradycyjna i podstawowa forma reklamy. Nowoczesnym sposobem zastosowania wizytówki jest kod QR, który bezpośrednio po zeskanowaniu przenosi odbiorcę do Twojej strony internetowej. Wizytówka zawiera jednak przede wszystkim dane kontaktowe, adres firmy, telefon, e-mail oraz logo. Przydaje się w wielu sytuacjach, w których spotykasz klientów czy partnerów biznesowych, dodaje charakter profesjonalizmu Twojej osobie oraz firmie, którą reprezentujesz. W projektowaniu wizytówki liczy się każdy szczegół. Czy będzie jednostronna, czy dwustronna? Czy będzie zawierała zdjęcie, czy tylko logo firmy? Jaki zakres obowiązków na niej wpisać? Czy powinna wyróżniać się rozmiarem, czy rodzajem papieru? Na te wszystkie pytania pomożemy Ci znaleźć odpowiedź w Ad- vision. Postaramy się, aby Twoje wizytówki były nie tylko dobrze zaprojektowane, ale także wydrukowane.

Papier firmowy

Papier firmowy, który najczęściej stosowany jest w korespondencji oficjalnej: faktury, listy, umowy i inne ważne dokumenty. Jest to niejako potwierdzenie wiarygodności Twojego biznesu. Należy zatem zadbać, aby prezentował się schludnie i elegancko oraz podkreślał stabilny wizerunek Twojej firmy. Częstymi błędami w projektowaniu papeterii firmowej jest przytłaczająca ilość umieszczonych informacji, nadużywanie kolorów i drobnych szczegółów, które pod wpływem kserowania i faksowania stracą na efektowności. Minimalizm i przejrzystość w tym przypadku sprawdzi się o wiele lepiej.

Teczki reklamowe

Teczki to element identyfikacji wizualnej, który jest przede wszystkim funkcjonalny. Służy do przechowywania i uporządkowania dokumentów, które są przeznaczane dla klientów. Łatwo więc zapomnieć o tym, że i one powinny być atrakcyjne, gdyż są formą reklamy firmy. Teczki wykonywane w Ad- visions najczęściej występują w formacie A4, mogą być w różnych kolorach i rodzajach papieru oraz uszlachetnione folią matową, błyszczącą lub lakierem.  Teczki z grzbietem pomieszczą znacznie więcej dokumentów, a te z gumką zapewni ich ochronę przed wypadnięciem. Często spotyka się teczki z miejscem na dołączenie wizytówki, warto więc zachować spójność tych  dwóch elementów, aby wzajemnie się uzupełniały.

Foldery reklamowe

Foldery reklamowe- jak nazwa wskazuje jest to zbiór oferty Twojego firmy, który przekazujesz swoim klientom. Dlatego tak ważna jest jakość i atrakcyjność takiego folderu. Kompozycja tekstu, czy  dobór zdjęć mogą wpłynąć na to jak klient zapamięta Twój produkt i czy poleci go innym. Folder reklamowy powinien zawierać wszystkie informacje, które przekazujesz swojemu partnerowi podczas spotkania, a także więcej, by jeszcze bardziej go przekonać do podjęcia korzystnej dla Ciebie decyzji. Ponadto foldery mogą rozsyłane drogą pocztową, rozdawane przez hostessy czy po prostu umieszczane w salonach sprzedaży i targach. W ten sposób przy stosunkowo niskich kosztach o Twoim produkcie, czy usłudze dowie się więcej osób. Ad-visions jest w stanie zaprojektować taki folder, po który nie tylko sięgnie każdy Twój potencjalny klient, ale dodatkowo zapamięta umieszczone w nim informacje.

Kalendarze

Kalendarze to niezwykle podręczny pomocnik każdego biznesmena, który niezależnie od formy towarzyszy mu codziennie. Oferujemy wiele dostępnych typów kalendarzy, na przykład ścienne, książkowe, czy biurkowe oraz wiele innych. Każdy kalendarz może posłużyć jako świetna reklama Twojego produktu, czy usług przede wszystkim dlatego, że klienci korzystają z niego przez cały rok. Warto więc dobrze przemyśleć  projekt takiego gadżetu, aby kalendarz był atrakcyjny, ale przede wszystkim użyteczny i przejrzysty. Należy sprawić, aby klienci i pracownicy chętnie korzystali z kalendarza książkowego, dekorowali kalendarzami swoje biurka i ściany, reklamując jednocześnie Twoją firmę. Warto też wziąć pod uwagę wykonanie i trwałość takiego kalendarza,  tak aby pozostał bez szwanku przez 365 dni w roku.

Notesy

Notesy używane są do zapisywania większej ilości informacji, często przydatnych podczas oficjalnych spotkań i konferencji. Należy zatem zadbać o wygląd i trwałość takiego notesu. Doskonale prezentują się wśród pracowników notesy firmowe, z logiem firmy i utrzymane w jednakowej kolorystyce. Taki praktyczny notes dobrze sprawdza się również jako prezent dla klientów. Podobnie jak kalendarz, notes powinien być wytrzymały i elegancki, gdyż towarzyszy klientowi we wszystkich ważnych sytuacjach. Dlatego też jest to skuteczny i stosunkowo tani sposób reklamy. Ad- visions projektuje i drukuje notesy i bloczki reklamowe w wymiarach A4, A5 lub A6, które są funkcjonalne i profesjonalne, a zatem z pewnością długo posłużą Twojej firmie jak i Twoim klientom.

Koperty

Koperty, czyli jedna z form reklamy wysyłkowej, która trafia do masowego odbiorcy. Każdego dnia do skrzynek wrzucanych jest kilkaset kopert reklamowych. Większość z nich jest jednak biała lub szara, niczym nie różniąca się od tych zawierających w środku rachunki. Automatycznie więc kojarzy się negatywnie, najczęściej trafiając prosto do kosza. W Ad- visions zajmujemy się tworzeniem takich projektów kopert, które zaskoczą i zaciekawią klienta. Ważne, aby koperta przyciągała uwagę, ponieważ już w ciągu kilku pierwszych sekund odbiorca wyrabia sobie opinię na temat firmy, nie zaglądając nawet do środka koperty. Im bardziej pomysłowy design, tym większe szanse na dotarcie z reklamą do klienta.

Ulotki

Ulotki to jedno z podstawowych i najpopularniejszych narzędzi marketingowych. Pełnią rolę informacyjną i perswazyjną Ich zadaniem jest dotrzeć do jak największej liczby klientów w krótkim czasie. Jest to forma reklamy po którą najczęściej sięgają firmy z różnych dziedzin, dlatego ulice, skrzynki na listy, centra handlowe, poczekalnie i wiele innych miejsc jest zalanych morzem ulotek. Jak więc utrzymać się na fali i naprawdę dotrzeć do zainteresowanych? Ad-vision pomoże Ci odnaleźć odpowiedź na to pytanie i doradzi Ci jaką ulotkę powinieneś wybrać, aby zareklamować swój biznes.

Plakaty

Plakaty to reklama zewnętrzna, z której warto skorzystać, jeśli masz do zaproponowania coś wyjątkowego, niestandardowego, czym chcesz się pochwalić szerokiej publiczności. Plakaty dają nieskończone możliwości graficzne, pod warunkiem, że tworzy je doświadczony i kreatywny specjalista. Największym wyzwaniem w stworzeniu plakatu jest trafność przekazu i połączenie go z elementami graficznymi.  W Ad-visions dbamy, aby każdy projekt był niebanalny, a jednocześnie stanowił skuteczną reklamę.

Bilbordy

Billboardy to rodzaj wielkoformatowej reklamy, która umieszczana jest na budynkach bądź przy drogach. Jest to ważna część identyfikacji wizualnej firmy, gdyż daje możliwość zaprezentowania danego produktu czy usługi na dużą skalę. Billboard ustawiony w ruchliwym miejscu jest widoczny dla odbiorców przez całą dobę. Dzięki temu potencjalni klienci mają szansę zapamiętać markę, czy konkretny produkt w sposób podświadomy, tylko dlatego, że mijają bo każdego dnia. Dlatego przekaz na billboardzie powinien być konkretny i charakterystyczny, aby rzucał się w oczy. Wtedy będzie to skuteczny sposób na utrwalenie wizerunku marki, bądź produktu w ich świadomości. 

Citylighty

Citylighty to rodzaj reklamy podświetlonej, dzięki czemu bardziej efektownej. Zazwyczaj spotykana jest na wiatach autobusowych, stąd też ma mniejszy format od billboardu. Może zawierać więcej informacji o firmie i produkcie, gdyż klient ma z taką reklamą dłuższy kontakt. Jak każdy z elementów identyfikacji wizualnej firmy, citylight powinien być zaprojektowany w zgodzie z wartościami firmy oraz spójny wizualnie z pozostałymi materiałami reklamowymi.

Grafika samochodowa

Grafika samochodowa to nowoczesny sposób reklamy, który w szybki sposób pozwoli na dotarcie do szerokiego grona odbiorców, zwłaszcza lokalnych. To rodzaj wizytówki umieszczonej na samochodzie, którym poruszasz się przez cały dzień. Jeśli często jesteś w rozjazdach lub dojeżdżasz do swoich klientów, tego typu promocja to wręcz obowiązek. Podróżując autem, które w estetyczny i wyraźny sposób jest reklamą Twojej firmy, oznajmiasz światu, że jesteś w stu procentach zaangażowany w to co robisz. Ad-visions zajmuje się profesjonalnym przygotowaniem grafiki samochodowej, dzięki której Twój samochód będzie godną reprezentacją Twojej marki.

Banery

Banery, czyli niezawodny sposób na reklamę, który jest podstawą wielu kampanii promocyjnych i nie tylko. Istnieje szeroki wybór banerów, który możesz dostosować do swoich potrzeb, celu reklamy oraz budżetu. Możesz się zaopatrzyć w baner wielkoformatowy do ekspozycji zewnętrznej, ale także w lekkie i poręczne banery, idealne na przykład na targi i konferencje. W Ad-visions przykładamy się zarówno do projektu graficznego baneru, ale także do jakości materiałów, z których jest wykonany. Zatem jeśli szukasz firmy, która w profesjonalny sposób stworzy dla Twojej firmy unikalny baner reklamowy, skontaktuj się z nami.

Gadżety reklamowe

Gadżety reklamowe, czyli doskonałe miejsce na umieszczenie przekazu reklamowego w dyskretny i nienachalny sposób. Gadżety mogą mieć różną postać, od klasycznych długopisów i breloków, po bardziej wyszukane i luksusowe. Istotne, aby każdy prezent, który wręczasz klientowi nie był ani tandetny, ani zbyt przesadzony. Gadżet powinien mimo wszystko być reklamą, a zatem być zgodny z wartościami i przesłaniem firmy. Z pewnością logo i nazwa firmy muszą być widoczne i czytelne, aby klient od razu mógł skojarzyć daną rzecz z Twoją marką. Z chęcią doradzimy Ci jakie gadżety będą odpowiednie dla profilu Twojej firmy oraz dostosowane do potrzeb klientów.